Directeur vraagt kerkgangers te kijken naar het waarom van onze idealen

Niet alleen is het van belang welk ideaal je hebt maar ook is het van belang je zelf de vraag te stellen waarom je dat ideaal hebt en wat je ermee wilt bereiken in de samenleving. Dat betoogde Gert Jan Schotanus directeur van het Ashram College Nieuwkoop tijdens zijn Preek van de Leek in de PKN kerk aan de Áchterweg in Nieuwkoop. Een school moet zijn leerlingen op die twee vragen voor bereiden. Zo moet een kerk zich steeds afvragen wat zij voor de samenleving wil betekenen. De leerlingen die de directeur meebracht konden wel aantal idealen benoemen zoals het gaan studeren van Sterrenkunde om de mensheid voor gevaren uit de ruimte te behoeden en het dromen van een ideaal schoolplein en schoolklas waar iedere leerling zich thuis zou voelen en zich volledig zou kunnen ontplooien. De muzikale bijdrage was wel het mooiste wat dit Ashramteam aan deze dienst leverde.