Beelden van de Messias

Hoe stelt u zich de Messias voor? Welke voorstelling heeft u bij de bijbelteksten? Welke beelden komen er bij u op? Wat gelooft u eigenlijk over de Messias?

Zondag 11 november van 14.30 – 16.00 uur in de PKN kerk aan de Achterweg 4 in Nieuwkoop praten we erover aan de hand van oude en moderne afbeeldingen, uit joodse en christelijke bronnen, die Messias door de eeuwen heen verbeelden.
Als gast komt Douwe van der Sluis, hij zal afbeeldingen laten zien en in gesprek gaan over vragen en meningen over dit onderwerp. Van der Sluis is theoloog en voorganger bij de doopsgezinden en was jarenlang docent in Amsterdam. De middag is een samenwerking tussen de Remonstrantse gemeente en de Gereformeerde kerk PKN in Nieuwkoop en wordt geleid door Japke van Malde.

Ontvangst met koffie en thee vanaf 14.00 uur.
Toegang vrij.