Verhuizing Gereformeerde Kerk Nieuwkoop

Op 3 januari 2021 heeft de gemeente van de Gereformeerde Kerk hun laatste dienst gehouden in hun oude vertrouwde kerkgebouw aan de Achterweg dat vanaf 1966 in gebruik was. In een viering, waarbij jammer genoeg niet de hele gemeente aanwezig kon zijn door de coronamaatregelen, is op een passende wijze afscheid genomen. Het gebouw zal in de nabije toekomst gebruikt worden voor andere doeleinden. Om deze verandering van bestemming te symboliseren werden 5 voorwerpen, die centraal staan in de liturgie, de kerkzaal uit gedragen. De dienst was ook online te volgen.
De Gereformeerde Kerk zal voortaan haar kerkdiensten houden in de Remonstrantse Kerk aan de Dorpsstraat. De vieringen zullen om de week plaatsvinden. Het was een moeilijke beslissing het kerkgebouw te verkopen, maar door het krimpen van de gemeente en de hierdoor afnemende financiƫn was het wel een noodzakelijke. Mede door een goede samenwerking met de Remonstrantse Gemeente heeft de Gereformeerde Kerk er vertrouwen in dat zij zich in de toekomst thuis zal voelen in haar nieuwe onderkomen.