Fietsen en Vieren

Zaterdag 6 augustus vertrekken we om 11.15 uur vanaf de Remonstrantse kerk per fiets over het Meije pad. We hopen om 12.00 uur bij het Onze Lieve Vrouw Geboorte kerk in de Meije te zijn. Mocht u niet kunnen of willen fietsen dan kunt u ook per auto gebracht worden (of op eigen gelegenheid gaan). Eerst zullen we koffie drinken en zal ons iets verteld worden over de geschiedenis deze kerk. Daarna zal de viering plaats vinden. Pastor Leo Koot zal ons inwijden in de betekenis van Maria voor de RK kerk. Maar ook zal hij ons laten zien wat we als protestanten aan het Maria-begrip kunnen hebben. Hans Schoenmakers zal ons iets laten horen en voelen wat het Maria-begrip muzikaal voor de kerk betekend heeft en nog betekent.

Na de vieringhouden we een stille tocht naar de, achter de kerk liggende, grot. Een gebed en woorden voor de eenheid zullen dan klinken.

Ook zal er een Maria lied klinken. Na deze plechtigheid zullen we een blik werpen op het kleine katholieke schooltje. Een bezoek aan het Café “ de Halve Maan” kan niet achterwege gelaten worden. Kerk, school en café, dat waren de basis elementen van een Roomse gemeenschap. Daarna fietsen we terug naar Nieuwkoop. Al of niet langs het Meije pad. Mocht u richting Woerdense verlaat terug gaan dan bent u ook hartelijk uitgenodigd op Meije 330, plaatsje 42 en misschien wel op andere plaatsjes op die camping.

Mocht u per auto willen gebracht worden neem dan contact op met Jan Roos:
tel. 0643596618 of e-mail jan.roos@planet.nl