Taizé viering

Op 26 november om 18.30 uur is er in de Remonstrantse Kerk te Nieuwkoop een Taizé viering.
Dit is een gezamenlijk initiatief van de Gereformeerde Kerk PKN en de Hervormde Gemeente.

Het is een viering met verstilling, meditatieve inkeer en zingend bidden. Er worden vooral liederen gezongen met korte teksten die meerdere malen herhaald worden. Ook is er gelegenheid om zelf een kaarsje aan te steken.

De voorganger in deze viering is ds. Gonja van ’t Kruis en de muzikale begeleiding is in handen van Saskia ten Have, die op de vleugel speelt. Daarnaast zullen de liederen begeleid worden door 3 blokfluiters, 2 fluitisten en een klarinettist.

Er zal gecollecteerd worden voor Noodfonds ONE.
Na de viering is er gelegenheid om nog een kopje koffie of thee te drinken.

Iedereen is van harte welkom om mee te doen. Het is een moment van rust en bezinning in deze wereld.
Voor degenen die van zingen houden is er voor de viering om 17.45 uur gelegenheid om de liederen alvast te oefenen.

De viering zal worden gestreamd.
Bekijk de liturgie.